EVEN VOORSTELLEN..
Aangenaam, ik ben de Violette achter Via Violette Marketing & Advies. Als energieke foodie, die niet terugdeinst voor uitdagingen, deadlines en het nemen van ownership, vervul ik sinds 2018 met veel plezier diverse interim-opdrachten in Foodservice.
Met meer dan 15 jaar ervaring in de foodservice als Marketing Manager werk ik met fabrikanten zoals FrieslandCampina, Santa Maria, Van Geloven en Arla.
Mijn passie ligt in het optimaliseren van producten en diensten om 9+ klantervaringen om te zetten in duurzame relaties. Daarbij richt ik mij vooral op fabrikanten en horecaformules die impact willen maken door het ontwikkelen van gezondere en duurzamere voeding.
In de dynamische out-of-home markt die continu verandert, kan ik bedrijven snel helpen met hun positionering, introductie- of kanaalstrategie. Mijn brede kennis van verschillende categorieën, kanalen en klanten, gecombineerd met een onafhankelijke blik, stellen me in staat om effectieve kanaalstrategieën en campagnes te ontwikkelen. Door inzicht in de klantreis en de juiste touchpoints, zorgen we ervoor dat jouw merk opvalt en zorgt voor loyale klanten.
Of het nu gaat om kortlopende projecten of langdurige vervangingen, ik ben jouw tijdelijke marketingexpert. Van klantreisoptimalisatie tot het ontwikkelen van marketingcampagnes en innovaties – ik help je om aan de juiste knoppen in de markt te draaien en de impact te maken die je zoekt.
Gun jouw merk of formule een marketingboost en laten we samen zorgen voor een succesvolle (door)start!
Expertises
Klantreis optimalisatie | Merkpositionering | Ontwikkeling en Uitvoering van (Channel) Marketing plan | Marktintroductie, Innovatie en Onderzoek | Ontwikkeling Kanaalplan of Haalbaarheidsstudie | Formule Management | Marketing Automation & Campagne Management
Kanalen
Horeca | Leisure | Convenience | Fastservice | Zorg | Bedrijven
AUTONOME DENKER, BEWUST INNOVEREN, SNEL SCHAKELEN, RESULTAAT- EN KLANTGERICHT
Met mijn oprechte nieuwsgierigheid naar de drijfveren van de klant en mijn strategisch inzicht, weet ik snel tot de kern door te dringen en vernieuwende, effectieve, en duurzame campagnes en producten te ontwikkelen.
Met mijn rugzak vol geweldige samenwerkingen en leuke feedback, marketingkennis, introducties van gezonde(re) voedingsmiddelen, tevreden opdrachtgevers en bijzondere ontmoetingen kan ik vast ook jouw organisatie van een marketing-boost voorzien!
En daarbij laat ik ook graag zelf mijn handen wapperen, want direct resultaat zien is het leukste dat er is!
En een beetje plezier maken trouwens ook..
MIJN OPLEIDINGEN
Benieuwd naar mijn opleidingen en extra curriculum activiteiten?
ChatGPT in copywriting en conversie
Beeckestijn Business School, 2024
Marketing Automation & Campagne Management
Beeckestijn Business School, 2022-2023
Incl. case study en project voor Arla Foodservice.
Cijfer: 8-
Master Entrepreneurship & New Business Venturing - RSM University R'dam, 2006 -2008
Incl. Studiereis Israël & Afstudeerscriptie Heineken International: 'Microfranchising as alternative market entry strategy for Heineken in Ethiopia'. Cijfer 8.5
Customer Journey Management
Beeckestijn Business School, 2018
Incl. opdracht voor SMIT & DORLAS.
Cijfer: 9-
Bachelor International Business
Maastricht University, 2002 - 2006
Major Organization, Minor International Strategy. Cijfer 7.
Incl. 6 mnd studie op VUB Solvay Business School Bruxelles met vakken Entrepreneurship & Innovation: Cijfer 8.
International Future Leadership Program
Ashridge Business School, 2011-2013
Internationaal Young Potential/Future Leadership programma van FrieslandCampina in NL, London, Shanghai
P2 projectmanagement - Stakeholder engagement - Selling, Finance & Negotiation
FrieslandCampina Academy, 2011-2014
Diverse interne opleidingen.
Winnaar Partnershipverkiezing 2012
FrieslandCampina & Agriterra
Projectleider 'Hoe gaan we verspilling van melk tegen in Kenia, waardoor minder burgers ondervoed raken en meer boeren en ondernemers brood kunnen verdienen aan betaalbare en kwalitatieve zuivelproducten’. Tevens plaatselijk consumentenonderzoek opgezet in Nairobi.
Scriptie 'Microfranchising as alternative market entry strategy in beer market'
Heineken International, Addis Abeba, 2007
Master RSM University Rotterdam
De Sources of Growth study is de basis geweest voor mijn Master afstudeerscriptie. Ik vond het dubbel om een business case te maken voor bier in één van de armste landen ter wereld. Vandaar dat ik heb geïnventariseerd d.m.v. een case study hoe je door de keuze van een business model meer waarde kunt toevoegen als bedrijf voor je merk én het land. Ik heb gekeken naar microfranchising als business model en de toepasbaarheid daarvan voor Heineken in Ethiopië. Cijfer 8,5.
MIJN VASTE FUNCTIES
Voordat ik als zelfstandige begon heb ik diverse vaste functies gehad. Een overzicht vind je hieronder.
Senior marketeer Winkelgebieden
Urban Solutions, 2016 - 2018
Accountmanager on- en offline marketingcommunicatie-strategie voor winkelcentra. Samenwerking in marketingprojecten en customer journey trajecten met gemeentes, beleggers en ondernemersverenigingen.
Winnaar NRW Marketingprijs 2018 met #BeYourself campagne.
Business Development Manager
Opmerken, 2015
Opmerken helpt retailmerken om distributie en rotatie te verhogen in kanalen die niet eenvoudig via buitendienst te bewerken zijn (klein, wisselend personeel/vrijwilligers).
- Uitbouwen loyaliteitsplatform ‘ProfKantine’: marketing automation optimalisatie (Clang) en acquisitie en account management A-merken (o.a. PepsiCo, DE, Mars, Haribo)
- Ontwikkeling nieuwe loyaliteitsconcepten voor Leisure en Onderwijs
Channel Marketeer Foodservice
FrieslandCampina, 2009 - 2014
- Ontwikkeling en implementatie kanaalplan voor productportfolio zuivel en sappen voor segment Bedrijven & Zorg
- Brand- en trademarketing: activatie en introductie (o.a. CoolBest, & Optimel drinkbekers, Mona & Optimel desserts)
- Category management projecten Zuiveldranken en Desserts Catering (Albron, SAB, Prorest)
- Conceptontwikkeling online platform ‘Voeding in de zorg’ en spaarprogramma
- Data, analyse, shopper insights, onderzoek
Formulemanager Julia's, DE Café
NS Stations/ Servex, 2008 - 2009
- Optimalisatie formule- en assortimentsbeleid van o.a. Julia’s en D.E. Café
- Ontwikkeling activaties i.s.m. leveranciers
- Communicatie naar winkelpersoneel, incl. HACCP training
Stage - Sources of Growth study Ethiopia
Heineken International, Addis Abeba, 2007
Zelfstandig plaatselijk opzetten en (laten) uitvoeren van consumenten-, distributie- en deskonderzoek in diverse steden in Ethiopië over periode van 4 mnd. Oplevering van haalbaarheidsrapport t.b.v. market entry van Heineken in Ethiopië.
Lokale Marketing Medewerker
Laurus/Super de Boer, 2006
Lokale marketingactiviteiten verzorgen voor plaatselijke ondernemers en filialen van Super de Boer, waaronder opmaak h-a-h folders.
Bediening
diverse horecazaken, 1999 - 2006
Diverse restaurants in Brabant en Maastricht