CUSTOMER JOURNEY OPTIMALISATIE

Opdracht
Als onderdeel van de opleiding Customer Journey Management aan Beeckestijn Business School* heb ik SMIT & DORLAS benaderd om een customer journey onderzoek voor hen te verrichten. Omdat de marketeers bezig waren met een nieuwe website, maar belangrijke inzichten over de keuze- en koopmotieven van beslissers misten om deze optimaal in te richten, ben ik voor ze aan de slag gegaan.
Welke aanpak en boodschap sluit het beste aan bij de positionering van SMIT&DORLAS én de wensen van de klant?
Binnen welke kanalen moet men investeren in communicatie en marketing om zichtbaar te zijn in de markt en actief nieuwe klanten te kunnen werven? Hoe kan SMIT&DORLAS de prospects in het Business & Offices kanaal, die op zoek zijn naar een nieuwe koffieleverancier, optimaal bedienen/benaderen zodat zij (sneller) klant worden?”.
Om antwoord te geven op deze vragen is uitgebreid onderzoek gedaan en een adviesrapport opgeleverd.
Periode
Voorjaar 2018
Werkzaamheden o.a.
- Inventarisatie interne doelstellingen en probleemstelling
- Concurrentie-analyse
- 10 Interviews onder bestellers van koffiemachines en koffiebonen over de fases in aankoopproces en keuze voor koffieboon.
- Opstellen van persona’s
- Touchpoint analyse
- Voorstel touchpoint optimalisatie (waaronder website)
* De opleiding is afgerond met deze opdracht en beoordeeld met een 9-.
Productgroep:
Koffie, koffiebonen, koffiemachines
Kanaal:
Bedrijven, Onderwijs
RESULTATEN
MEER (BLIJE) KLANTEN
1 VAN DE BELANGRIJKSTE DOELEN VAN HET CUSTOMER JOURNEY ONDERZOEK
KORTER BESLIS PROCES
HOE KUN JE LEADS SNELLER OMZETTEN NAAR KLANTEN?
MEER KLANT INTERACTIE
RELEVANT BLIJVEN BIJ JE KLANT, ZODAT ZE LANGER BIJ JE BLIJVEN ÉN OVER JE GAAN PRATEN IN DE MARKT
HOGERE WEB CONVERSIE
ADVIES TBV OPTIMALISATIE WEBSITE VOOR HOGERE CONVERSIE
Wil jij ook graag een gedegen customer journey?
'Start vanuit de klant'. Het wordt zo vaak gezegd, maar te weinig gedaan. Ik kan je helpen aan verfrissende inzichten en verbeterpunten die misschien dichterbij liggen dan je denkt. Meer blije klanten zit niet per se in een nieuwe verpakking of nieuwe smaak, maar ergens anders in het beslis- en bestelproces. Ik help je aan een effectiever marketingplan.
Neem dus zeker contact met me op als jij ook meer klanten wilt die net zo enthousiast over jouw merk praten als jijzelf!