MARKETING MANAGER &
DIGITAL MARKETING SPECIALIST
ARLA PRO FOODSERVICE

Opdracht
Arla Pro is in 2022 geïntroduceerd in Nederland. Het is het professional merk van Arla Foods dat in vele landen in Europa en daarbuiten wordt verkocht aan chefs in restaurants, hotels, catering en via de industrie. Door het vertrek van de voormalige Marketing Manager is mij gevraagd de functie waar te nemen, waarbij de nadruk lag op het ontwikkelen van een duidelijke merkpropositie, route-to-market strategie en innovatiefunnel voor NL. Tijdens de opdracht heb ik ook de functie van Digital Marketing Specialist op me genomen voor het ontwikkelen van een marketing automation strategie om langdurig contact op te bouwen met de nieuwe leads (chefs) voor de nieuwe producten van Arla Pro en Arla JÖRD (zonder buitendienst actief in OOH) .
Het startpunt van mijn opdracht was het vergaren van inzichten bij chefs voor de juiste merkpropositie en product-oplossingen.
De focus lag op de digitale benadering van chefs en het optimaliseren van de touchpoints van zowel de eigen online kanalen als die bij de groothandel. De marketing manager en digital marketing specialist zijn verantwoordelijk voor de (on- en offline) marketing strategie in NL en schakelen met de global organisatie voor de ontwikkeling van de juiste branded content, het inplannen van de (marketing automation) campagnes en de optimalisatie van het product portfolio.
De samenwerking met het hoofdkantoor in Denemarken en de marketing managers uit de omringende landen maakt de functie erg divers en uitdagend.
Arla Foods is in Nederland vooral bekend om de merken Arla biologisch, Arla Skyr en Melkunie Protein. Het is mooi om te ervaren hoe de organisatie iedere dag bezig is om op een zo duurzaam mogelijke manier gezonde zuivel in de markt te zetten.
In de Foodservice markt wordt onder Arla (Pro) room, skyr, kwark, yoghurt en kaasproducten verkocht.
Periode
Juli 2022 - Juli 2024
Productgroep
Natuurlijke zuivelproducten voor de food professional
Kanaal
Restaurants, QSR, Industrie, Catering
BEOOGDE RESULTATEN
BOUWEN
VAN MERKPROPOSITIE & PORTFOLIO
DIGITALE BENADERING
VAN CHEFS IN DE HORECA
VALUE PROPOSITION
VOOR INNOVATIES
SAMEN LEREN & VERBETEREN
DATA ANALYSE & KLANTGESPREKKEN
Hulp nodig bij het optimaliseren van de klantreis?
In de gehele klantreis dient de klant zich te herkennen in zijn/haar uitdaging waar jij als merk een oplossing voor hebt. Relevant zijn, de juiste taal spreken én op het juiste moment aanwezig zijn. Alle online kanalen moeten op elkaar zijn afgestemd voor de beste klantbeleving (en dus extra sales). Ik hou me hier graag mee bezig! En helemaal voor producten die écht toegevoegde waarde leveren voor mens én planeet.
Wil je hulp bij het opzetten van het optimale plan? Of heb je al concrete campagnes die moeten worden opgezet en zoek je een project manager om dit snel en deskundig uit te laten voeren? Wil je graag een kritische blik voor écht klantgerichte oplossingen?
Neem zeker contact met me op.